Spaghete raw cu pesto de leurdă, măcriș, urzici și pătlagină lungă

Dacă tot e anotimpul verzăturilor și am de unde alege și combina, atunci să aleg și să combin, zic, că ideile vin. 🙂

Astăzi vă prezint o porție de spaghete raw cu pesto de măcriș, urzici și pătlagină lungă, toate plante de leac din flora spontană, iar pe lângă ele, leurdă și câteva fire de mărar, pe care le-am cumpărat din piață.

IMG_6000

Am luat doi dovlecei, i-am curățat, i-am „ascuțit” în forma de tăiat, i-am sărat puțin cu sare mare, neiodată, i-am lăsat puțin la scurs și între timp am pregătit sosul pesto.

Ce-am pus de data asta la sosul pesto?

Ce am scris în titlu: o legătură de frunze de leurdă, un pumn bun de măcriș, un pumn de urzică și câteva frunze de pătlagină lungă. Iar pe lângă ele, câteva fire de mărar și bucățile care-au rămas din „ascuțitul” dovleceilor.

IMG_6002

Le-am pus în blender și am adăugat o linguriță de ulei de măsline, o lingură și jumate de semințe de cânepă, puțină sare mare, neiodată, un vârf de linguriță din amestecul de piper negru, piper alb și chilli.

IMG_6003

Le-am blenduit, le-am așezat peste spaghetele de dovlecel și le-am fotografiat. Mi-a plăcut gustul, total diferit de cel cu spanac, leurdă, măcriș și germeni de creson (vezi) și le-am mâncat cu poftă.

IMG_6013

În loc de vin, am savurat, la ele, un pahar de suc de sfeclă roșie dres cu sucul de la două portocale mici.  E prima dată când combin sucul de sfeclă roșie cu suc de portocale, dar mi-a plăcut gustul. Ciuboțica cucului și frunza de aloe din suc sunt doar pentru decor! 🙂

 

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu