Suc de frunze verzi cu bobițe de măceș

Anul acesta am început mai repede culesul boabelor de măceș, respectiv sfârșitul lunii octombrie.

De regulă, aștept să dea un ger și apoi merg să le culeg, deoarece gerul le sporește puterea, le înmoaie și le îndulcește, făcându-le numai bune de un nectar savuros și sănătos, așa cum am scris aici: https://rarawbucovina.wordpress.com/2018/01/10/nectar-si-iubire-de-boboteaza/

Pe la mijlocul lui septembrie am fost în plimbare prin zona lor și mi-a plăcut paleta de culori a tufelor.

Bobițele tari pe care le-am cules le folosesc la ceai, în timp ce bobițele moi le fac nectar sau le adaug la sucul de frunze verzi.  

Cum îmi fac sucul de frunze verzi cu bobițe de măceș? Foarte simplu.

Așa cum îmi fac din primăvară până dă zăpada, sucul de frunze, la care adaug, mai nou, bobițe de măceș. 🙂

Blenduiesc fel de fel de frunze tăiate de păpădie, crețișoară, sunătoare, urzică, trifoi roșu, pătlagină, codița șoricelului, frăguță, măcriș, coada calului, pătrunjel, țelină, zmeur, mărar, spanac, salată, chiar și rucola cu una, două portocale (depinde de câte frunze pun), curățate și tăiate sau o portocală și o grefă, depinde cum îmi vine pofta :), peste care adaug, la ochi, bobițe de măceșe și puțină apă, dacă văd că amestecul nu e destul de suculent .

Le blenduiesc bine apoi le storc printr-o sită și, în funcție de gust, mai adaug ori puțină apă sau zeamă de lămâie. Și uite așa, aduc corpului meu un aport de vitamina C, întrucât, se știe, corpul nu poate sintetiza singur toată vitamina C de care are nevoie.

Și, apropo, știți care-i cea mai mare sursă de vitamina C dintre citrice și măceșe?

Dintre citrice și măceșe, cea mai mare sursă de vitamina C o reprezintă măceșele.

Sper că v-am făcut curioși și veți încerca să vă găsiți propria rețetă de suc de frunze verzi cu bobițe de măceș, pentru un aport mai mare de vitamina C și pentru întărirea sistemului imunitar, mai ales acum, în pragul iernii, când p(l)andemia de covizi se întețește (asta pentru cei care se tem)!

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu