Spaghete raw cu pesto de leurdă, spanac, măcriș și germeni de creson

Îmi place uneori să mă uit pe rețetele raw postate de alții, rețete pe care le re-creez / adaptez în funcție de ce am chef să mănânc și de ce am prin bucătărie.

Cum aveam cumpărați doi dovlecei de ceva timp, mi-am zis să-mi fac o porție de spaghete cu sos pesto. Văzusem o rețetă la buna mea prietenă de pe FB, Mimi Walter, pe care o simt aproape chiar dacă e departe, cea care a fost pentru mine primul exemplu în ale gătitului și artei raw. Rețeta lui Mimi era tagliatele cu pesto de leurdă, eu n-aveam chef de tagliatele, așa că am adaptat-o.

Nu știu dacă ați încercat vreodată spaghetele raw din dovlecel (mă refer la cei care mănâncă „normal” / tradițional, că cei care mănâncă raw le folosesc). Pot să vă spun că sunt foarte bune, chiar dacă spaghetele nu sunt calde. Nu am încercat încă spaghete din castraveți, deși șiu că se folosesc cu succes și ele, simple sau combinate cu spaghetele din dovlecel.

Am curățat cei doi dovlecei, i-am dat prin spiralator, i-am sărat puțin cu sare mare, neiodată, i-am lăsat puțin la scurs și între timp am făcut sosul pesto.

IMG_5523

La sosul pesto am blenduit o legătură de leurdă, o legătură de spanac, câteva frunzulițe de măcriș, o lingură de germeni de creson, pentru un plus de savoare și condiment, o linguriță de ulei de măsline extravirgin (nu suport mai mult), un praf de sare și un vârf de cuțit din combinația mea de piper (alb, negru) cu chili. În loc de tradiționala brânză care se pune în sosurile pesto, am pus o lingură și jumătate de semințe nedecorticate și pisate de cânepă. Nu mai scriu ce conținut de minerale, vitamine, enzime, calorii și altele conține acest fel de mâncare, și fiecare ingredient în parte, pentru că oricum e plin internetul.

Untitled

După ce am terminat sosul pesto, l-am așezat peste platoul cu spaghete și am făcut câteva foto (nu se putea altfel 🙂 ).

reprez

Pot spune că a ieșit o minunăție de mâncare ușoară, sănătoasă și gustoasă pe care am mâncat-o de mi-am lins degetele  (glumesc) și farfuria (nu glumesc).

Dacă vă inspiră, spor la gătit și la mâncat!

Poftă bună, vă doresc, cu drag,

Delia

P.S. Floarea Paștilor, Anemone nemorosa, din platoul cu spaghete este doar pentru decor 🙂 !

 

Lasă un comentariu