Cura cu flori de liliac

Nici bine n-am terminat cura de păpădii și am intercalat-o cu cea de liliac.

IMG_6432

Oare cine nu se bucură, primăvară de primăvară de frumusețea și parfumul florilor de liliac? Oare cui nu-i place parfumul de liliac? Însă nu doar parfumul florilor de liliac poate să ne încânte nările cu mirosul său gingaș, ci și aroma lor poate să ne încânte papilele gustative.

IMG_1960a

A fost o surpriză pentru mine să aflu că și florile de liliac sunt comestibile (mugurii au acțiune benefică asupra inimii și a arterelor coronare, vezi aici), iar florile ar ameliora durerile de dinți, măsele, pe cele reumatice și articulare, ar preveni și trata balonarea și arsurile (pentru mai multe informații vedeți aici). Iar o surpriză și mai mare am avut când am gustat prima dată dintr-un smothie în care am pus flori de liliac.

IMG_1875

De-li-cios de-a dreptul!

Nu m-au tentat salatele în care să pun flori de liliac, oricât de mult le-au lăudat cei ale căror articole le-am citit, poate doar într-un dressing, însă până să mă gândesc, florile de liliac s-au trecut. Poate la anul! 🙂

IMG_6410

Le-am preferat în blenduri și sucuri de fructe.

IMG_6585

Am blenduit fructe de pădure cu două banane coapte în care am pus, la ochi, flori de liliac și frunze de busuioc (prima dată am făcut fără frunzele de busuioc, a doua oară mi-am amintit și am pus câteva frunze, nu multe, să nu fie prea aromat).

IMG_6586

IMG_6378

IMG_6450

Iar pe lângă blendurile și sucurile de fructe cu flori de liliac am făcut o apă de cocos cu liliac, o liliacată și o alifie. Rețetele vor urma.

Am înțeles că nu doar florile de liliac sunt comestibile ci și frunzele, dar pe ele nu le-am încercat, le-am pus la uscat, alături de flori, să am la iarnă pentru ceaiuri.

IMG_7162

Îmi pare rău că nu am apucat să scriu mai repede rețetele cu flori de liliac, poate ați fi vrut să le încercați, poate unii dintre voi le-ați încercat, iar dacă ați făcut-o, mi-ar plăcea să-mi spuneți în comentarii!

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu