Suc de ananas cu urzică și flori de liliac

Am spus în articolul anterior că voi reveni cu câteva rețete cu flori de liliac. Vă prezint aici un suc de ananas cu urzică și flori de liliac.  🙂

IMG_6467

Ananasul e un fruct care face detoxifiere, are proprietăți antiinflamatoare, antidepresive și revigorante (mai multe vezi aici); urzica este o plantă medicinală cu „efect diuretic (subtil elimină tendința la inerție, atașament, complacere în diferite situații sau stări) și antiinflamator (subtil diminuează focul excesiv, odată cu sublimarea mâniei, înverșunării, orgoliului)”*, iar florile de liliac au proprietăţi astringente, revulsive, tonice, calmante, vasodilatatoare, vermifuge, stomahice și antireumatice (mai multe vezi aici).

Am cumpărat un ananas pe care l-am lăsat să stea să se coacă bine (aprox zece zile), până a devenit maroniu (am mers pe același principiu ca și la banane, când coaja e maronie fructul e copt, dulce și aromat); l-am tăiat, curățat și porționat.

IMG_6452

Și nu m-am înșelat, a fost copt, dulce și aromat. Aproximativ jumătate din el am folosit pentru acest juice, spun aproximativ, pentru că am „furat” multe bucățele, find atât de coapte, dulci și parfumat.

IMG_6454

Mi-a plăcut, deoarece până și miezul ananasului, care este de regulă tare și ațos, acum era moale și nu-mi mai rămânea printre dinți.

IMG_6457

La o jumătate de ananas am adăugat un pumn de urzici proaspete și un pumn de flori de liliac, le-am blenduit, le-am stors și am sa-vu-rat sucul care mi s-a părut deosebit. Parol! 🙂

IMG_6462

IMG_6464

IMG_6465

IMG_6467

IMG_6468

Cu drag și cu bucurie,

Delia

*Bibliografie:

Dr. Dorin Dragoș, Fundamentele medicinei naturale, partea a II-a,  Fitoterapia psihocauzală, Vindecarea sufletului și a trupului prin plante, Editura Deceneu, 2010, pg. 245 și 265

 

Lasă un comentariu