Suc din frunze de lobodă, salată, păpădie și urzici

Îmi place să încerc fel de fel de rețete și să combin fel de fel de plante și frunze în sucurile pe care le beau. Frunzele verzi, bogate în clorofilă, sunt o sursă importantă de  minerale, vitamine și enzime și pe lângă efectul nutritiv au și efect detoxifiant (stări de moleșeală sau durere de cap, pentru unii care le încearcă prima dată), iar pe lângă efectele fizice, fiecare plantă are și efecte subtile, psihoemoționale care ne ajută să ne conștientizăm stările psihice. („Gustul, aroma și senzațiile tactile declanșate de plante servesc drept suport pentru asimilarea anumitor atitudini și modalități de abordare, de gestionare a crizelor psiho-afective, de depășire a traumelor emoționale, de găsire a soluțiilor în situații solicitante.”- dr. Dorin Dragoș, Fundamentele medicinei naturale, partea a II-a,  Fitoterapia psihocauzală, Vindecarea sufletului și a trupului prin plante, Editura Deceneu, 2010, pg. 13).

Oricât de mult îmi plac salatele din fel de fel de frunze, până acum n-am putut să beau sucurile din frunze verzi nediluate din cauza gustului intens.

Vă prezint mai jos o rețetă în care am combinat frunze verzi cu frunze vișinii de lobodă.

Am blenduit o legătură de lobodă, câteva frunze de salată verde, un pumn de urzici, verdeață (mărar, pătrunjel, leuștean), cu apă de izvor (pe care am pus-o la ochi), am strecurat și am adăugat zeamă de lămâie, după gust.

IMG_8864

A fost un suc interesant, cu un gust pregnant de salată. Cred că l-aș fi  putut denumi suc salată 🙂

Aici florile de păpădie sunt doar pentru decor!

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu