La cules de flori de păducel

Abia așteptam anul acesta să culeg flori de păducel!

IMG_6975

Anul trecut, din cauza bolii mamei care mi-a dat viața peste cap timp de trei luni, l-am ratat. Anul acesta l-am pândit mai ceva ca hoții pe vardiști! 🙂

IMG_6689

Păducelul (Crataegus monogyna), este nu doar cel mai bun prieten al inimii, ci și elixir de tinetețe și de viață lungă (are aceleaşi virtuţi ca şi Ginsengul).

IMG_6547

După ce l-am inspectat de vreo câteva ori și am văzut că nu înflorise, m-am gândit că n-o să mai apuc din cauza ploilor… dar m-am înșelat și am apucat. Doamne-Doamne a ținut și cu mine. 😉

IMG_6976b

Cum am găsit informații contradictorii în privința culesului funzelor (unii zic pe toată perioada de vegetație, alții după înflorire), am cules o parte din frunze înaintea înfloririi, și altele odată cu florile, ca să nu fie cu supărare, să împac și capra și varza, zic! 🙂

IMG_6546

IMG_6710

IMG_6242

Cam la două săptămâni după ce am cules primele frunze proaspete de păducel, au înflorit primele flori.

IMG_6689

Ce bucurie când le-am văzut! Și de-abia am așteptat să înflorească pe de-a-ntregul să le pot culege.

IMG_6941

IMG_6935

Când am fost să culeg florile de păducel, în prima etapă, am așteptat ca toate insectele care erau pe ele să culeagă polenul, în timp ce mai luam câte o gură din fresh-ul de portocale amestecat cu tot felul de frunze.

IMG_6939IMG_6937

Și am cules cu drag și spor floricele – buchețele de păducel, în două etape, pentru mine, pentru mama și pentru cine s-o mai nimeri să aibă nevoie de un prieten fidel pentru inimă!

IMG_6976bIMG_6775a

Îmi amintesc cu drag, de multe ori, că în tinerețe, pe la 20 și ceva  – 30 de ani, de câte ori aveam nevoie de vreo plantă medicinală, bunica mea, mergea la dulapul ei fermecat, căuta și scotea din punguțe ceea ce credea ea că am nevoie 🙂 Și tare-mi plăcea asta… de la ea am rămas cu ideea asta de-a avea mereu la îndemână remedii naturale 💚

IMG_6992

Crataegus monogyna – păducelul are acțiuni pe :
„Sistemul cardio-vascular: tonic cardiac, susţine buna funcţionare a inimii; ajută la scăderea tensiunii arteriale; ajută la ameliorarea tulburărilor de ritm cardiac.
Sistemul neurovegetativ: ajută la ameliorarea manifestărilor psiho-somatice de la nivel cardiac din cadrul tulburărilor de menopauză.” Sursa aiciIMG_6239

Voi scrie cândva un articol despre efectele fizice și subtile ale păducelului… și ale altor plante, așa cum am scris despre efectele fizice și subtile ale podbalului (aici),  cuișoarelor și scorțișoarei (aici), dar când voi avea mai mult timp la dispoziție… fotografiile așteaptă cuminți … 🙂

IMG_7071IMG_7069

Acum, florile de păducel sunt aproape trecute, și că am cules frunze și flori , mai rămâne ca la toamnă să culeg și fructele acestui prieten de nădejde al inimii, cum o fac de câțiva ani încoace, căci iarna sunt nelipsite din blendurile cu fructe de pădure.

IMG_7072IMG_5357

Sper că v-am inspirat și pe voi!

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu