Două salate și un pesto din flori, frunze și boboci de păpădie

Anul ăsta, pe lângă faptul că am făcut cea mai lungă cură de păpădii din viața mea (vezi aici și aici ), am experimentat două salate, inedite pentru mine, și un pesto, la fel de inedit, din flori, frunze și boboci de păpădie. 🙂 De experimentat (mâncat, adică =D) le-am experimentat (mâncat) mai demult, la scris mi-a fost cam greu, dar… recuperez acum. 🙂

IMG_6020

Prima salată am făcut-o din frunze și boboci de păpădie, codițe de ceapă verde și roșii cherry.

IMG_6023

Am avut roșii cherry colorate, cumpărate de la Lidl, roșii pe care le-am lăsat cca trei ore în apă călduță în care am adăugat puțin bicarbonat și oțet de mere pentru a îndepărta pesticidele.

IMG_6029

Frunze,  boboci de păpădie și ceapă verde am pus la ochi. Am tăiat toate ingredientele, am adăugat doar un praf de sare neiodată și puțin oțet de mere. N-am simțit nevoia să pun niciun strop de ulei.

IMG_6031

Salata era puțin amăruie, avea un gust răcoros, și ușor de pește … Întrucât mi-a plăcut, am decis să repet experiența. 🙂 Și s-o îmbunătățesc. 🙂 Așa că…

IMG_6569

A doua salată am făcut-o puțin diferit, pe lângă frunzele și bobocii de păpădie am adăugat și flori, iar pe lângă roșiile cherry, doi castraveți, codițe de ceapă verde și semințe de cânepă, sare neiodată și puțin oțet de mere.

IMG_6574

Am lăsat roșiile cca trei ore în apă cu bicarbonat și puțin oțet, pentru a îndepărta pesticidele, apoi am tăiat toate ingredientele și am adăugat, după gust, sare neiodată, puțin oțet de mere și două linguri de semințe de cânepă decorticate. Mi-a plăcut și această salată, puțin amăruie și răcoroasă.

IMG_6577

Cred că ați observat că sucurile de lângă salate diferă. Cel portocaliu e un suc simplu, doar din potocale, la care am adăugat un praf de pudră de cuișoare, pentru savoare și pentru calitățile remarcabile ale cuișoarelor  iar cel verde e suc din frunze de păpădie, măcriș, urzică, pătlagină și portocale!

Pesto de păpădie

Întrucât mi-au plăcut cele două salate cu flori, frunze și boboci de păpădie, despre care am scris mai sus, m-am gândit să încerc și un (fel de) pesto. Dee ce un (fel de) pesto? Că nu am respectat rețeta originală, nu l-am făcut numai din frunze verzi, cu usturoi și cu semințe, ci am pus și roșii și castraveți, ca la salată.

IMG_6578

Am pregătit ingredientele, și anume: boboci, flori și frunze de păpădie, la ochi, două fire de ceapă verde,  un cățel mare de usturoi, 250 gr. roșii și doi castraveți, le-am blenduit bine, am adăugat două linguri de semințe de cânepă decorticate, am mai blenduit și l-am potrivit de sare și piper și parcă mergea și puțin acrit, așa că am pus puțin oțet de mere, după gust. A fost ca o salată blenduită în care am pus usturoi. L-am mâncat cu baghete de apio și mi-a plăcut, chiar foarte mult. Și m-am gândit, cum de anul trecut nu am avut o asemena insiprație culinară? Hm…

IMG_6579

Sper că v-am făcut curioși și veți încerca și voi măcar una dintre rețete. N-o să vă pară rău nici la capitolul gust și nici la capitolul sănătate! 😉

Cu drag,

Delia

P.S. Despre proprietățile fizice și subtile ale păpădiei va urma un articol!

IMG_6343

P.P.S. Întrucât nu am găsit de cumpărat roșii cherry de la producătorii locali am apelat la Lidl, însă atunci când producătorii locali vor comercializa roșiile autohtone pe piață, nu voi mai cumpăra de la Lidl, deoarece îmi place ideea susținerii produselor românești!

 

 

Lasă un comentariu