Trei salate cu flori de primăvară (toporași, ciuboțica cucului și părăluțe)

Când Natura este atât de darnică cu noi, oferindu-ne cu generozitate o gamă atât de variată de plante pe care să le consumăm și cu ajutorul cărora să ne menținem starea de sănătate, nu e oare păcat să o refuzăm și să ne facem rău singuri consumând alimente procesate?

IMG_6242

alimente sănătoase

IMG_4631

Pentru că este știut din cele mai vechi timpuri, că: „Suntem ceea ce mâncãm, iar bolile trebuie tratate înainte de toate prin alimentație“, de la nenea Hipocrate citire.

natural painkillers

antiinflamatoare

Și tot de la el: „Natura vindecã, medicul nu este decât asistentul ei“.

IMG_8698a

10 antibiotice

Și întrucât de cinci ani de zile am luat-o pe făgașul reîntoarcerii la Natură și la darurile ei, de la an la an, de la anotimp la anotimp, mă deschid tot mai mult către ea și către mine.

4

6

Și cum viața noastră este în strânsă legătură cu hrănirea, nu doar cu alimentația (pentru că una e să mănânci și alta e să te hrănești; nu tot ceea ce mâncăm ne și hrănește), e firesc ca reîntoarcerea la Natură să-mi influențeze alimentația, mâncând ceea ce-mi hănește nu doar corpul fizic, ci și pe cele subtile, știut fiind că plantele au efecte psihoemoționale iar o alimentație cât mai naturală dispune de un nivel înalt de energie și vibrații.

5

Vă prezint aici trei salate în care am adăgat frunze și flori comestibile din flora spontană. Aș fi vrut să scriu despre efectele psihoemoționale ale fiecărei plante în parte, dar îmi ia cam mult timp și cum sunt într-o perioadă în care nu prea am, o voi face când voi avea mai mult timp la dispoziție.

IMG_5693

Prima salată am făcut-o combinând frunze de salată, de urzică, de păpădie, de frăguță, de ciuboțica cucului, de măcrișul iepurelui, câteva floricele de toporași, de ciuboțica cucului, de păpădie și părăluțe, două-trei fire de ceapă verde, la care am adăugat zeamă de lămâie, puțin ulei de măsline (o linguriță pun eu) presat la rece, sare mare neiodată (vezi de ce) și piper, după gust.

1

A doua salată conține frunze de salată, de păpădie, de urzică, de lobodă, câteva fire de pătrunjel, două-trei fire de ceapă verde și floricele de părăluțe, toporași, ciuboțica cucuclui și păpădie. Se adaugă, după gust, zeamă de lămâie,  ulei de măsline presat la rece, sare mare neiodată și piper.

2

A treia salată are în compoziție frunze de păpădie, urzică, măcriș, pătlagină, frunzulițe de mesteacăn, roșii, două-trei fire de ceapă verde, zeamă de lămâie, puțin ulei de măsline presat la rece, sare mare neiodată și piper, după gust.

3

Bineînțeles că la aceste salate se pot adăuga, pentru un plus de consistență după preferințe și necesități,  fel de fel de semințe sau germeni.

IMG_5650

u2_cr

Sper că vă place și că v-am mai dat câteva idei sănătoase!

Cu drag,

Delia

 

 

 

 

Lasă un comentariu