Semințe încolțite, germeni și vlăstari

Nu mai este niciun secret pentru  raw food-iși că toate semițele (și nucile) pe care le folosim în alimentația crudivoră se lasă la germinat, deoarece conțin fitohormoni ce protejează sămânța ca să nu germineze prematur (de aceea nucile și semințele pot rezista perioade mari de timp și sunt mai greu de digerat). Activarea semințelor și nucilor are loc prin hidratare, care anulează activitatea inhibitorilor și procesul de germinare poate începe.

Hidratarea-cerealelor

Există vreo diferență între germeni și vlăstari? Există! Germenii sunt semințele plantelor ce au încolțit cu ajutorul apei și se consumă cu sămânță cu tot, iar vlăstarii se obțin după germinarea semințelor în apă sau în pământ și se consumă doar planta verde.

u12a
Hrișcă germinată
u11a
Vlăstari de floarea soarelui

Germenii și vlăstarii, conform experților, conțin de 100 de ori mai multe enzime decât fructele și legumele crude, mai multe fibre, vitamine, minerale și acizi grași esențiali decât cele conținute de fructe și legume.

u7_cr
Quinoa colorată lăsată la germinat

Germenii și vlăstarii sunt alcalini ceea ce-i face de neprețuit pentru regenerarea organismului, pentru menținerea sănătății și nivelului optim de energie al corpului nostru. În plus, de loc de neglijat, prin creșterea propriilor germeni și vlăstari suntem siguri că nu conțin pesticide sau hormoni de creștere și cel mai important, protejăm mediul (atât cât putem) de agricultura intensivă.

u14_cr
Semințe de susan lăsate la germinat

Îmi plac foarte mult germenii și vlăstarii pe care mi-i cresc și îi folosesc nu doar în salate, ci și în blenduri de fructe. Recunosc că dintre germeni și vlăstari, prefer germenii.

u1_cr
Germeni de lucernă

Am început cu germenii de grâu, dar în timp am observat că organismul meu nu-i mai suportă, fiind amidonoși, așa încât am trecut pe semințe mai ușoare.

img_7519a
Germeni de grâu

Iarna trecută nu am avut decât semințe de lucernă și trifoi din care să-mi fac germeni și recunosc că mi-a fost ciudă că nu am gândit ca „omul gospodar ce-și cumpără vara sanie și iarna cal”, să mă aprovizionez cu mai mule feluri de semințe.

IMG_6036a

Primăvara aceasta m-am aprovizionat din timp cu cât mai multe semințe pe care să le folosesc.

IMG_5664

IMG_5668

Până mi-am dat seama că-mi pot face germeni de sfeclă roșie, am pus  în câțiva ani,  toamna, la congelator frunze de sfeclă să am de pus iarna în blenduri dar nu mi-au plăcut.

IMG_5669

Întrucât îmi plac foarte mult germenii de creson, pentru gustul lor răcoros și picant m-am aprovizionat cu ceva semințe.

IMG_5666

Germenii îi obțin după ce las semințele la hidratat de seara până dimineața, apoi scurg apa în care au stat, le clătesc cu apă curată, le strecor și le las la încolțit.

u5a
Semințe de lucernă lăsate la înmuiat

Seara îi clătesc iarăși cu apă curată, îi strecor și îi las până dimineață.

u6a
Semințe de trifoi lăsate la înmuiat

Următoarea dimineață le clătesc din nou și le las la încolțit.

IMG_0283a
Semințe de lucernă
u16a
Semințe de in încolțite
u8a
Semințe de quinoa încolțite

În funcție de cât e de cald, în trei-patru zile am niște germeni proaspeți și gustoși.

u3_cr
Germeni de trifoi

După ce germenii au crescut, îi depozitez la frigider într-un vas etanș și iau din ei atât cât am nevoie.

u2_cr
Germeni de creson

Am folosit mai rar, ce-i drept, vlăstari din semințe de floarea sorelui, dar după ce-i foloseam, nu mă simțeam bine, pentru că îmi încărcau sistemul limfatic, semințele de floarea sorelui fiind proteice.

u13a
Vlăstari de floarea soarelui

La fel am pățit și cu năutul. Boaba de fasole din mijloc e pentru design. 🙂

3a
Năut lăsat la încolțit

 

Din germenii de grâu pe care nu-i mai pot mânca crește o minunată iarbă de grâu numai bună pentru sucuri.

IMG_9594
Iarbă de grâu

Astea au fost experiențele mele cu germenii și vlăstarii și voi continua împărtășirile după ce voi experimenta și alte feluri de semințe germinate (am experimentat, dar nu am apucat să le fotografiez, rămâne pe altă dată).

Cu drag,

Delia

Lasă un comentariu